ごちゃごちゃメモ@UO

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Producer Update

フェルッカでの幸運ボーナスに関して追記しました。(7/17)

Producer Update
Posted by Bonnie Armstrong
2014 Jul 10 18:21 -0400 GMT

みなさん、こんにちは!

私たちは現在もパブリッシュを完成させる作業に取り組んでいます。来週にはTC1にパブリッシュとパッチを導入する予定です。新たなパブリッシュに移行する過程が原因でなんらかのclilocエラーが発生するかもしれませんが、これらは実際に導入する前に修正します。TC1では以下の内容をチェックできるでしょう。

完成済みのシステム:
・グローバルルート
・クリーンナップブリタニアへの追加内容
・トレーダーズクエスト

まだ作業中のシステム:
・徳と悪徳システム(Vice vs Virtue)
・新UI

パブリッシュ86での導入のために作業中のシステム:
・17th記念アイテム!!

寄せられている1つの問題に回答したいと思います。なんらかの方法でEMアイテムを改良や練成した場合、アイテム名が変わる場合があります。私たちはそれを元の名前に戻すつもりはありません!したがって、EMアイテムの改良などを行う前にこのことを理解しておいてください。

ありがとうございます!

Mesanna



UOSSのProducer UpdateスレッドでのKyronixの回答より
(以下の内容はパブリッシュ86導入後のことで、現仕様のことではないので注意)

派閥システムに関して
TC1での最初のVvV導入の際に派閥システムはなくなりません。
TC1への後のアップデートで派閥システムは削除する予定です。

新ルートシステムに関して
MOBが何をドロップするかに関しては何も変更していません。例えば、あるMOBがML武器をドロップしていたとすると、今後もML武器をドロップします。
変更点は次のとおりです。アイテムにつくプロパティを調整しました。また、ネガティブなプロパティが戦利品に及ぼす影響を手直ししました。
クリーチャー全般の強さは調整していませんのでMOBの強さは従来どおりとなります。
TC1に新ルートシステムが導入されたらみなさんのフィードバックを楽しみにしています!

SOS、トレハン、ダンジョン箱、クエスト報酬など、TC1でプレイした際にマジックプロパティが1つもついていないアイテムを見つけた場合は、私たちに知らせてください!

SOSやトレハンでのフェイムと幸運に関して
幸運とチェストレベルがプロパティ生成の要因となります。
幸運はトレハンの場合はチェストを掘り出した人の幸運が(地図を解読した人の幸運ではありません)、SOSの場合はチェストを引き上げた釣り師の幸運が影響します。

フェルッカでの戦利品に関して
フェルッカでは幸運が大幅にブーストされます。


7/17追記(管理人注)
Kyronixは、フェルッカでは幸運が1,000上乗せされると書いています。
しかし、例えば1,000上乗せされるという話なのか、実際に1,000上乗せされるという話なのか私には判断できませんでした。

これに関するPlayerの質問とKyronixのコメントは下記のとおり。

Kyronix:
Visit Felucca and you will get a boost to the base budget of items run through property generation AND a boost to the budget bonus to items run through property generation, but wait! There's more! Come to Felucca today and you get a 1000 point luck boost on top of whatever luck you are carrying on your suit!

Player:
Is this a new change or has this been in effect for some time?

Kyronix:
This is how it currently works on production. Been that way for a while.


(以下、原文)
Producer Update
Posted by Bonnie Armstrong
2014 Jul 10 18:21 -0400 GMT

Greetings Everyone,

We are still working hard on getting our publish finished. Next week we will be putting out a Publish and Patch to TC1. Due to an outstanding migration issue you may experience some cliloc errors, these will be fixed before we go world wide. You will be able to check out the following:

Completed Systems:

Global Loot
Clean up Britannia additions
Traders Quest

Systems still in progress:

Vice vs Virtue - Players will see this on TC1
New UI

In progress for 86
17th Anniversary Items!! (of course I am going to be evil and not tell you)

I do want to address one issue that has come up though. If you reforge or alter an Event Moderator item in any way it may change the name of said item. We will not change it back.! So please know this before you start reforging items

Thanks!

Mesanna




「UOSSのProducer UpdateスレッドでのKyronixの回答より」の記事の元となったプレイヤーの質問とKyronixの回答

Player:
Just to be clear, will factions be gone from TC1 with VvV going in?

Kyronix:
Faction removal will not be part of the first VvV release on TC1.

Player:
I know that is huge. I just wish it could happen quickly.

Kyronix:
I'm not sure what it is you are referring to? We'd rather release VvV for people to try out sooner than later. Removing factions will come with a later update to TC1.



Player:
Any chances the brain worms I was planting in the last producer's letter thread about the new loot system, particularly regarding monster strength and New Haven style bosses, took root at all?

Kyronix:
We didn't change anything about what loot dropped off any given mob, that's all the same. For example if a mob dropped ML weapons previously, it still drops ML weapons. What we did do, was adjust how properties were applied to those items as well as rework how negative properties played into loot generation. We didn't adjust overall creature strength and mobs strength will remain as is. We look forward to everyone's feedback once the new loot hits TC1!

Player:
Will loot from SOS and T-maps also be updated with this patch?

Kyronix:
SOS, treasure maps, dungeon chests, quest rewards. If during your adventures on TC1 you find loot that has no magical properties, be sure to let us know!

Player:
Legendary items? :D
Any insight onto how intensities will work for SOS or T-maps --- I.E --- Fame and Luck is a contributor to intensities for Shame loot.

Kyronix:
Luck and chest level are factors in property generation.



Player:
That's too bad because getting Elven stuff that's decent is next to impossible and since the stuff that drops in SoS's and stuff is all "human" only it's a shame...
If I want Tokuno like stuff I can dig chests in Tokuno.... if I want Gargish stuff I can dig them in Ter Mur.... and if I want human crap I can go anywhere in any number of area's to get it.... but elven stuff... not so much.
Why can't the SoS stuff be random? We have Gargish ships now on the waters, Tokuno ships on the waters..... What about Elven ships? And can't they all drop loot so you could randomly find an SoS that is full of Gargish stuff, and the next one might be full of Elven stuff and then the next maybe even Orcish style stuff..... Human, Tokuno...... etc. Would be nice.
Would also be nice if you added a few new things.
Also the BoD system is in DIRE need of an update....

Kyronix:
Eleven items will still drop off mobs that have the ML loot packages, and there are quite a few. Will also have a look to see about eleven items showing up elsewhere in sufficient supply.



Player:
Whose luck? Cartographer only? Random member of the cartographer's party? The person who opens the chest?
When does the luck check happen? When the chest is dug up? When the chest is opened?
Sent from my iPhone using Tapatalk

Kyronix:
Luck of the digger when the chest is dug up.



Player:
Or, presumably, the fisher?

Kyronix:
Yes, the fisherman who pulls up the chest.



Player:
really appreciate the communication we've been seeing lately. A note from Mesanna and some follow up detail from Kyronix a few times a month is exactly the "keeping us in the loop" that folks have asked for.
Regarding this super awesome loot revamp, I wonder if thought has been given to mobs in Fel having a small bump to loot intensity/quality, in line with the "risk vs reward" philosophy?

Kyronix:
Fel is the place to be! You get a big luck boost just for being in Fel on top of whatever you are carrying on your suit.



Player:
for those of us who are luck whor....... well luck people, what is the EXACT luck boost for being in fel?
hmmmmmm?

Kyronix:
Visit Felucca and you will get a boost to the base budget of items run through property generation AND a boost to the budget bonus to items run through property generation, but wait! There's more! Come to Felucca today and you get a 1000 point luck boost on top of whatever luck you are carrying on your suit!

Player:
Is this a new change or has this been in effect for some time?

Kyronix:
This is how it currently works on production. Been that way for a while.



Player:
Kyronix dropped this brief description of the quest in the public governors' forum a while back:

"With Pub 86 we'll be introducing a new method of funding the cities in the form of trade orders. Trade orders will allow players to deliver goods between cities in exchange for resources and other rewards for themselves, as well as monies for the city treasury. "

He also said in another post in that thread: "I think the trade orders will help to fund the treasuries pretty well. The amount of money that is required to fulfill the orders is relatively small, as they are generated in real time from the inventories of shopkeepers throughout the City, and the payoff when you deliver them is pretty hefty in comparison."

Player:
Damn only for the City System, I had hoped it was some kind of new crafter quests.
But yes, the City system need some help to the economy :)

Kyronix:
The City system just benefits. You can get some pretty neat loot from participating, as well as experience some dynamic ambush style battles along the way! Look for more details when it hits TC1!



Payer:
Will the Heartwod quests (or more generically all of the ML quests) be included in the upcoming global loot changes? I am not asking about the chances to receive a runic tool, just the items given out.

Kyronix:
They should be. Anything that used to have a chance to reward you with a random magical item, will continue to draw from the same list of items - however they will now have the improved loot property generation run on them. These are not effected by luck.
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[ 2014/07/17 01:19 ] [UO]ニュース | TB(0) | CM(4)
すてき情報!
ありがとう♪
トレハンの子に幸運装備つくろうっと♪
[ 2014/07/14 11:34 ] [ 編集 ]
Re: すてき情報!
SOSやトレハンでも幸運の影響を受けるようになるのはいいですよね!
[ 2014/07/14 20:55 ] [ 編集 ]
HKTでも
釣り師をゆったり育てようかと思案中
じわじわ楽しみます^^

幸運の影響、まぢないす♪
[ 2014/07/15 15:36 ] [ 編集 ]
SOSはトレハンみたいな危険な?MOBは出ないので楽でいいですよね。
おまけでサルベージ品も引き上げられますしね!

チェストの中のアイテムの品質に関しては、チェストレベルがSOSはLV3までだったと思いますが、トレハンはもっと高レベルのチェストがあるのでより期待できるかもですね!
[ 2014/07/17 00:44 ] [ 編集 ]
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