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プロデューサー・アップデート

UOSSのKyronixのコメントをもとにいくつか追記しました。
プレイヤーの質問とそれに対するKyronixの回答の原文は記事後半に掲載してあります。



プロデューサー・アップデート
投稿者:Bonnie Armstrong
投稿日;2014年8月30日 6:08 (日本時間)

みなさん、こんにちは

UOチームは、月曜日の労働者の日(レイバー・デー)にみなさんが楽しめることを願っています。ドライブに出かける予定なら安全に!

(管理人補足)
アメリカとカナダには、 「レイバー・デー (労働者の日)」 (Labor Day) という祝日があります(「労働の日」 や 「労働祭」 と訳されることもあります)。
日本の「勤労感謝の日」のようなものですが11月23日のように日付が決まっているわけではなく毎年9月の第1月曜日と定められているので、土曜日から月曜日まで3連休ということになります。
5月1日のメーデーも「労働(者)の日」(レイバー・デー)ですが、いくつかの国ではその国独自の「労働者の日」を定めているため、メーデーはインターナショナル・レイバー・デー(International Labor Day)と言われます。


私たちはTC1に徳と悪徳システム(Vice vs Virtue)のアップデートをリリースできることに興奮しています。このアップデートでは次のような内容が導入されます。

  • 各戦闘の始めにその街の中に3つの祭壇が現われます。
  • 戦闘開始直後に「祭壇のために戦え!(Fight for the Altar!)」というメッセージが表示されます。
  • 祭壇の場所に向かって矢印が示されます。
  • 目的は、祭壇の上にいる唯一のギルドまたは同盟であり、祭壇に敵が踏み込むのを防御することです。
  • 時間の経過とともに炎の列が祭壇から放たれ、祭壇を囲む4つの火鉢に火をつけていきます。
  • 4つの火鉢全てに火がついた時、その祭壇の上にいるギルドまたは同盟はポイントを獲得します。
  • 敵のギルドが祭壇に踏む込むと祭壇の進行はリセットされます。
  • 少しすると再び「祭壇のために戦え!(Fight for the Altar!)」というメッセージが表示されてプロセスが繰り返されます。
既知の問題として、ECクライアント(SAクライアント)の場合は祭壇の場所を指し示す矢印の表示方法に問題がありますのでご注意ください。これはTC1への次回のパブリッシュで修正される予定です。

今回の新たなVvVメカニズムに関するみなさんのフィードバックをお待ちしています!

Thanks everyone!!!!



UOSSでのKyronixのコメントより

戦闘には20分間の時間制限があり20分からカウントダウンされます。開始後20分経過するかいずれかのギルドがスコアバーをいっぱいにすると戦闘は終了します。

3つの祭壇のうちランダムに1つだけアクティブになります。

祭壇の占拠はポイントを獲得する方法の1つにすぎず、他には敵を殺す、都市そのものの占領、シギルを盗むといったことでもポイントを獲得できます。

ログインした時と戦闘が開始された時にどの街で戦闘が行われているかメッセージが表示されます。

どの都市から戦闘がアクティブになるかの順番は固定ではありません。
各都市で戦闘が終わった後、戦闘がアクティブになる都市の順番のリストはリセットされて、ランダムな順番でリストが生成されます。


(以下、原文)
Producer Update
Posted by Bonnie Armstrong
2014 Aug 29 21:08 -0400 GMT

Good Afternoon everyone,

The UO team wants to wish everyone a Happy Labor Day on Monday, please be safe if you are driving!

We are excited to release an update to TC1 for Vice vs Virtue. In this update we have introduced the following,
  • At the beginning of each battle three altars will spawn within the City.
  • Shortly after the match begins, the action feed will display a message to "Fight for the Altar!"
  • An arrow will direct you towards the location of the altar.
  • The objective is to be the only guild or alliance on the altar and successfully prevent enemies from stepping onto the altar.
  • As time passes columns of fire will shoot up from the altar, igniting the four braziers surrounding the altar.
  • When all 4 braziers have been lit, the guild or alliance that successfully held the altar will receive points.
  • If at any time an enemy guild steps onto the altar progress will be reset.
  • After a short period of time the action feed will display a message to again, “Fight for the Altar!” and the process repeats.

Please note there is a known issue with the EC and how the arrow is displayed pointing to the location of the altar, this will be fixed in the next publish to TC1.

We look forward to hearing your feedback on this new VvV mechanic!


Thanks everyone!!!!


UOSSでのKyronixのコメント

Player:
I'd be really surprised if that were to happen, RtB is suppose to come with the next publish as well, I'd assume that's why they want to keep everything together, makes it more lively when there's more to do, especially with all the hopeful returnees show up. I also wonder if they're going to have UO released on Steam around the same time ?
However, I wonder if this publish is considered "Phase 3" for Virtue/Vice?
If it is we shouldn't have much longer for it to be live, providing there isn't many bugs that need to be fixed.
I can't wait for the global loot, trade quests, & the new turn-in items... hell I've built suits around some of the items already, just waiting to get a few of em to finish em up !

Kyronix:
We are in the midst of phase three right now.

Player:
On August 21st, R Traveler asked how many phases there would be and you replied that there would be three. http://stratics.com/community/threads/uo-com-producer-update.320099/
So if we are in the middle of phase 3 right now, does this mean that what we see on TC 1 right now is what the final release is going to look like, i.e., this is just a system to get people fighting in the towns for a few minutes at a time and there is really no point to it other than the scoreboards you apparently see while a battle is going on?
I'm really confused. There isn't even going to be a website for tracking ongoing/cumulative totals by guild and maybe by character like we once had with the faction system?

Kyronix:
I said we are in the midst of phase three which means we are actively developing and releasing TC 1 updates to gain feedback on. Phase three includes scoring and leaderboards as well as rewards. Tracking of stats will be included with the re-release of MyUO which is also actively being worked on.

Player:
Do you know when TC 1 will again be available for log-in? Also, are the battles on some kind of a timer and if yes, how long are they expected to last? Or is it possible to drag out a fight in a specific town to several hours if there are enough people participating and no one guild is ever a predominant leader?

Kyronix:
We are aware of the issue and are looking into it. The battles are on a 20 minute timer or first to fill up the score bar.

Player:
So, looking at Promathia's screen shots that include a scoreboard, I'm guessing that the time shown at the top is counting down from 20 minutes. Is that correct?
And in the next section, do the three horizontal sectioned bars show you which guilds are claiming the three altars? If yes, what do the colored bars there tell you? And what's the purpose of the colored bar at the bottom next to, I'm guessing, your own guild name?
Edited to add: Do the circular icons at the bottom of the scoreboard "do" anything or are they just decorative?
Edited to add: Does the [Vvv] message that shows up in guild chat ever tell you which city has an ongoing battle? It just says "the city" in the message I see in one of Promathia's screen shots.

Kyronix:
Yes, the clock is counting down from twenty.
The bars show you the top three guilds progress towards winning the match. Th bottom is your own guild. Only one altar is active at a time, and the altars are only one way to gain points towards winning the match...aside from kills, citywide occupation, and stealing the sigil.
The icons are currently decorative, we may use them as a way to indicate the city is or is not being occupied as the message is currently a little spammy.
You get a message when you log in and when a battle starts via guild messaging.

Kyronix:
Also, forgot to mention this but you may individually opt in to VvV. The only prerequisite is that you be in a guild, the entire guild does not have to join, only those that wish to participate. There will be restrictions on leaving and joining in a future release.

Thank you for the answers!
Okay, so I'm back to being confused about the altars. The publish notes say, "・At the beginning of each battle three altars will spawn within the City" but you're saying only one is active at a time. So I guess the arrow that is supposed to pop up is going to show you which altar is active?? Is there any other way to tell? And what's the point then of having three altars spawn if only one is going to be used? Is there some way for players to change which altar is active or is that predetermined by the game itself?

Kyronix: Altars are randomly activated, provides a other dynamic to the match and gets players moving around.

What do you mean by getting points by "citywide occupation"? Is that literrally getting points for whichever guild has the most VvV members in the city during a battle or at the end of the battle or something?

Kyronix: If you are the only guild in the city, you get occupation points, numbers of guild members are irrelevant

Is there going to be some new artwork related to "vice" or the "anti-virtues" (for lack of knowing what else to call it)?

Kyronix: Yes.

With regard to that message at log-in and when a battle starts, does it tell you the city for the battle?

Kyronix: Yes.

And when a city is involved in a battle, is it just the "guard zone" area for that city that is blocked for recalls/gating or is it a smaller area within the city? This would be helpful to know so people who want to join the system will know where to mark new runes for accessing cities during battles.

Kyronix: It's the entire guard zone.

If you're in a city when a battle is getting ready to start but you're not in VvV are you going to get any kind of message to notify you the guard zone is gone and recalls into the town are blocked?

Kyronix: Yes. If you stick around you will be open to attack. We are still evaluating how to implement this on Siege.

Edited to add: Is there a predetermined rotation for the cities becoming battle grounds or is it going to be utterly random?

Kyronix: A list of random order is generated, after each city has had a battle it resets.
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[ 2014/08/30 09:32 ] [UO]ニュース | TB(0) | CM(2)
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[ 2014/08/31 11:15 ] [ 編集 ]
>非公開コメントの方へ

サイト自体はだいぶ前にお気に入りに登録していましたが、お話の件は知らなかったので改めて拝見させていただきました。
そもそもリンクフリーと言っていますし私としては何の問題もありません。
(紹介文の表現に非常な気遣いを感じてかえって恐縮したくらいです・・・)

わざわざご報告ありがとうございました!
[ 2014/08/31 22:21 ] [ 編集 ]
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